Check This Out Babe!

Tuesday 28 June 2011

One Extra Moment atau From This Moment

Pagi-pagi masa on da way ke pejabat lagu Anuar Zain telah berkumandang ke udara di Radio Era. Lagu Sedetik Lebih (one extra moment) untuk filem Hikayat Merong Mahawangsa. Filem ni agak hebat setanding dengan filem Mat Salleh, i really proud with KRU. KRU merupakan anak-anak muda..muda ke?) yang kreatif dan inovatif.Ini bukti anak Melayu sudah maju.

Berbalik dengan lagu Anuar tadi, Sedetik Lebih (one extra moment -From This Moment-Shania Twain(ni lagu favourite aku), i would ask Anuar Zain to sing for me..hehehe.



SeDetIK LebiH

Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu

Terfeeling kejap dengar lagu ni dan lirik menusuk kalbu.Of course lagu ni untuk orang yang kita sayang especially parents,husband,wife or KEKASIH hati kamu.

Yang ni lagu favourite aku dari Shania Twain-From This Moment


FrOM THis MoMenT

(I do swear that I’ll always be there.
I’d give anything and everything and I will always care.
Through weakness and strength, happiness and sorrow,
for better for worse, I will love you with
every beat of my heart.)
From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you is where I belong
From this moment on
From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I’d give my last breath
From this moment on
I give my hand to you with all my heart
Can’t wait to live my life with you, can’t wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you
From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn’t give
From this moment on
You’re the reason I believe in love
And you’re the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
My dreams came true because of you
From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn’t give
From this moment
I will love you as long as I live
From this moment on

I really love this songs.Dulu aku pernah terima lagu ni dari 'someone special'.Aku taktau ni lagu sebenarnya,bila aku dengar kat radio then teringat lirik dia..lar..lagu rupanya..Time tu memang feeling habis.Tapi bila tengok Shania Twain yang agak 'CUN' tu nyanyi, kalah Rozita Che Wan.Ni lagu pompuan bagi lelaki.Tapi takpe..yang penting orang yang kita sayang tau menghargai kita.Kadang-kadang aku fikir,tak semua lelaki boleh ucapkan kata-kata..I LOVE YOU.Mereka ni kategori manusia yang menunjukkan sayang dan cinta dengan cara perbuatan. Sebagai wanita, kita mahu kasih sayang tu diucapkan.Maybe sebab lelaki Melayu..malu-malu tapi mahu.Namun, ada juga wanita ego..sayang tapi tak tunjuk.Macam aku kot, sayang tapi tak reti nak tunjuk.Ye ker?Seingat aku dulu..time budak-budak hingusan bercinta,aku sayangkan dia..aku cintakan dia..sanggup redah lautan api dari selatan ke utara naik bas..hahhaha.Sanggup tunggu berjam-jam menanti dia.Itu dah kira tunjuk dengan perbuatan kan.Manusia memang tiada yang sempurna..tak semua yang kita hendak boleh dapat.Yang penting kita tahu hargai mereka yang menyayangi kita.From This Moment;jadilah sahabat,kekasih atau partner yang tahu menghargai dan berkorban untuk kita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...