Check This Out Babe!

Thursday 19 January 2012

Bibik Kena Ngorat Dengan Student Kita

Assalamualaikum

Baru-baru ini aku pergi shopping ke Tesco Shah Alam,makanya aku bawak twins sekali dengan mak aku.pastinya peranan bibik penting untuk menjaga si twins sementara mama dan papanya shopping barang rumah.

Aku bawak twins ke tempat playground berbayar.RM4.00 sekepala untuk 2 jam, boleh tahan juga mahal tapi bukannya sejuk,agak suam-suam kuku ler panasnya.Aku kesian gak dengan twins, tapi sebab nak bagi diorang tak boring dan buat hal masa aku shopping, aku letak diorang kat situ.

Balik dari Tesco, tiba-tiba aku dapat cerita bibik budak yang jaga playground tu mintak nombor telefon bibik.Aduiii..awatnya dia ni bagi.Bibik aku kata sebab mamat tu handsome.Peduli apa aku handsome ke apa.Kalau dah bibik dan budak muda memang 'getik' ler nak melayan.

Mak aku maklumkan, mamat tu telefon bibik aku.Kategori mengorat jugalah.Aduii..mulalah nak create masalah.

Aku duk korek juga dari bibik, then aku warning dia..jangan buat hal,rumah ni ada CCTV.Kena ingat apa tujuan kamu kerja di Malaysia.Terpaksalah mintak tolong jiran ler jenguk-jenguk rumah aku nanti.
Nasib baik mak aku ada kat rumah dan aku sebenarnya tak adalah strict sangat sebab ni melibatkan perasaan manusia sebab tu hak dia untuk bercinta.Tapi apa yang penting kerja kena buat dan fokus.Apa-apa terjadi dengan twins siap kamu!Nasib baik dia mengakui dan meyakinkan yang dia bukan serious dengan mamat tu tapi sikit-sikit jadi cinta jugak nanti.

Aku pelik awatlah mamat ni, kata student tapi nak ngorat bibik aku.Bukan ke ramai gadis Melayu Malaysia yang lagi cun melecun.Siap ko kalau bibik aku buat hal,aku cari ko sampai ke tempat ko kerja part time tu.Ko tu student jugak kan.Hmm..aku dapat tau dari mak aku,mamat ni student.Mak aku kan macam polis suka tanya macam-macam kat mamat tu.

p/s:Rasa menyesal jugak tinggalkan twins kat situ,nak cari bibik tua nanti aku kene jaga dia pulak,cari bibik muda lain plak cerita.Itulah risiko ada maid.

2 comments:

  1. hehehehe... skrg ni macam2 boleh jadi... xde ape nak diherankan.. maka kitalah yg kena lebih berhati-hati...

    ReplyDelete
  2. memang pun,nak ikutkan majoriti mereka2 ni tak boleh put on trust 100%.sbg majikan mmg banyak benda nak fikir dan tanggung utk maid ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...