Check This Out Babe!

Thursday 1 March 2012

Mee Siput Muar Imbau Kenangan

Assalamualaikum

Lama giler aku tak makan mee siput ni.Aku pekena mee siput ni time sekolah rendah dulu.Makcik kantin tu jual satu 10 sen. Kalau dekat sekolah menengah aku dulu, kat tepi sekolah ada makcik jual mee siput dengan ABC...walaaaaaaaaaaa..sedapnya.

Bila kawan aku mentioned ada mee siput muar dijual secara online..fuh..tak teragak-agak aku mengorder.Aku tak order online, kebetulan kawan aku balik Batu Pahat, dia suh bapak dia pi beli kat Sg.Abong Muar.

Rasanya boleh tahan sedapler..oo anyway, mee siput ni tempat tertentu je ada..Aku tak rasa kat KL ni ada.Cuma kat Johor..itu pun homemade.Homemade lagi sedap dari beli yang kering then kena goreng.Bukan senang nak jumpa mee siput ni.Kalau pandai cari jumpalah kat kedai-kedai barang kering.

Makan mee siput ni, bolehler gantikan Mamee..kan banyak MSG.Pastu cicah dengan cili atau sambal kicap.Memang camtu cara makan mee siput, if nak makan tanpa cili ok gak tapi kurang kick.


Korang boleh lawati http://meesiput.com/

Aku nak sambung mengunyah mee siput.Baru je dapat dari kawan aku..nyum nyum..krup krap

p/s: packing dia macam time aku jual kerepek kat sekolah..satu 20sen

1 comment:

  1. suami sy orang muar... sy tau mee siput ni sejak kahwin dgn dia la..tiap kali lik muar mesti beli mee siput..ank2 pun suka..saya suka buat sira pedas..sedapnya.tetiba terliur plak..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...