Check This Out Babe!

Thursday 31 May 2012

Daulat Tuanku!

Assalamualaikum

Isu berkenaan Sultan Johor membida no plat kenderaan WWW 1 mencetuskan banyak tanggapan negatif kerana suatu pembaziran.

So far aku rakyat Johor cukup makan pakai, orang yang susah di kawasan pedalaman masih lagi cukup menerima bantuan.Kecuali bagi Ketua Kampung yang malas buat kerja tak ambil port tentang masalah penduduk.

Untuk pengetahuan Sultan Johor merupakan kerabat yang berjiwa rakyat dan amat prihatin dengan rakyat Johor. Kerap turun padang mengambil berat tentang kehidupan rakyatnya. Setahu aku sejak dari pemerintahan Sultan Ibrahim lagi memang kerap turun ke kampung-kampung melihat keadaan rakyat Johor.

Apapun wang bidaan tersebut bukan masuk ke akaun Ketua Pengarah JPJ pun...masuk Akaun Perbendaharaan Kerajaan Malaysia. Pusing-pusing rakyat Malaysia terima juga bantuan dan kemudahan dari Kerajaan Malaysia. Sultan Johor pun boleh fikir dan ada akal.Duit itu semua hasil daripada perniagaan kerabat mereka, Johor memang kaya dengan hasil kelapa sawit, pembinaan, KFC, kesihatan etc.Banyak mau list....So tak perlulah argue lagi..biarkan sajalah.Jangan asyik nak PHD je...


p/s: Proud to be Johorian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...