Check This Out Babe!

Wednesday 27 June 2012

Bil TNB Semakin Melambung!

Assalamualaikum

Bukan aku seorang yang merungut tentang bil elektrik TNB semakin mahal.Ada yang macam bayar installment Honda City, ada yang macam bayar MyVI(itu akuler..)

Sebelum ini dah pernah aku pi TNB Customer Service minta penjelasan kenapa mahal bebenar?Banyak kali aku telefon mereka suruh check meter manalah tahu rosak.Diorang kata nak hantar orang check meter..dah berjanggut aku tunggu.

Then disebabkan tak puashati, pi terus ke kaunter minta penjelasan.Then dia kata rumah awak guna aircond ler bagai..adoii..semua rumah ada aircond.Tapi kita sendiri pengguna tahu nak kontrol berapa lama penggunaan aircond etc.Sebab aku rasa pelik nape mahal sangat bil ni..memang Mael Lambung ler......

Finally my officemate bagitau..tetiap bulan dia bayar bil suddenly sedar bil dia

Take


Look



Cuba study unit yang digunakan dan tarikh bacaan bil tersebut.Cuba lihat first unit 213, 247 dan akhirnya 200. Bila tarif ini dikemaskini dan dihebahkan.Apabila kita mendapat bil elektrik yang dikumulatifkan penggunaan unit KwH dan dihantar hanya 2 bulan sekali, adalah tidak mustahil seperti membayar installment Myvi,viva dan Honda City.


Aku rasa lepas ni kita masak air guna cerek dapur biasa, gosok baju seterika arang, baju baju 3 hari sekali. Jam 9 malam semua orang dikehendaki tidur dan tidak boleh menonton tv.Oh ya...tak perlu guna komputer dan laptop untuk blogging


2 comments:

  1. samalah cam kat umah...duk umah flat jer bil 200...biasa average bil kitaorg RM70 jer...nak kene cek balik nih...

    ReplyDelete
  2. Jimat bil elektrik :saver 30%-50%
    Klu brminat blh hubungi di talian yg ditetera di bawah
    Azlan:01118698941

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...