Check This Out Babe!

Thursday 26 December 2013

Jangan Menangis

Assalamualaikum

Jika kita menahan diri dari menangis pasti sakit dada.Siapa pernah alaminya?Sebagai wanita apstinya menangis kerana sedih dan gembira.Itu sahaja cara kita melepaskan perasaan yang terbuku didada dan akan merasa lega.
Sebenarnya letih menangis, tapi aku pernah melalui menangis teresak-esak.Bukan masa aku budak kecik je tapi dah tua ni pun nangis teresak-esak.Pastinya menangis kerana sedih teramat sangat.
Suatu perkara yang membuatkan aku menangis teresak-esak apabila merasa sedih pemergian arwah abangku, kecewa, marah dan menyesal.


Tangisan sedih dan gembira merupakan terapi untuk kita  melepaskan segalanya.Adalah baik menangis kerana Allah.Perlu sedar..Allah mengingatkan kita kerana kealpaan dan sering lupakan Dia.Sebab tu Dia uji kita dengan pelbagai cara untuk menguji sekuat mana kita ini sebagai hamba Allah.Kalau kita gagal..betapa lemahnya diri kita.Ya Allah..aku redha dengan segala ujian dan ketentuan dariMu.

p/s:Teremosi masa farewell tadi, Im leaving my beloved bosses anyway.He such a kind and caring man.Next week aku akan memulakan tugas di Putrajaya..bye Sogo dan Jalan TAR.Sangat malu sebab nangis depan boss2..huwaaa..hati sangat sedih..sedih dan berkecamuk..Oh Allah..please give me strength to face every steps and breath I take.If I can't stand still.. i surrender to You..

7 comments:

  1. Alahaaii.. jangan sedih-sedih kak. tak semua kekal kat dunia ni =) cekalkan ahti ye kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tq sista, bella meh makan GLA juga untuk wanita..kulit pun bole cun instead pakai cest belle

      Delete
    2. yg mane satu kak? hehee. mcm nak try produk yg akak sugest . xboleh bagi review free ke? hehee

      Delete
    3. eheh..amboi..kene buat perjanjian ni

      Delete
    4. nanti akak wassap or sms awak eh

      Delete
    5. haha. gurau je la . akak add we chat bella
      ms veila_luna

      Delete
  2. Menangis selagi blh menagis..jngn malu untuk menangis..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...