Check This Out Babe!

Wednesday 24 September 2014

Apa Ko Bondo Eh! : Liebster Award

Hari ni ada  mood nak menulis dan baru menerima jemputan dari Siti Nordiana mengenai Liebster Award. Adeh...apo  bondo den nak jawap soklan-soklan ni? Sebelum tu, aku nak copy dari Su, apo bondo syarat-syarat join Liebster Award.


Syarat-syarat untuk join LIEBSTER AWARD nie adalah seperti berikut:-

  • Nyatakan blogger yang telah mencalonkan anda untuk menerima LIEBSTER AWARD dengan backlink ke blog mereka. (Link kat blog yang tag korang tau)
  • Jawab 11 soalan yang ditanya.
  • Calonkan 11 blogger lain.
  • Hasilkan 11 soalan untuk dijawab oleh 11 blogger yang terpilih.
  • Maklumkan rakan blogger bahawa dia menerima LIEBSTER AWARD ini.
 Sekarang aku jawap soalan Siti Nordiana, semoga berpuas hati dengan jawapanku ini..huhu

1. Nama panggilan manja korang dan kenapa dipanggil begitu?
         SAYANG hehehe sebab aku anak pompuan sorang (of course kenala 
         sayang..semua orang pasti sayangkan aku)

2. Tinggal kat ner?
          Kejap Subang kejap kat Putrajaya (jadi nomad)

3. Aktiviti paling giler yang pernah korang buat? (Tak giler tak terima yer)..
        Aku taktaulah ni giler ke tak..tapi aku pernah try isap rokok kenkawan lelaki aku,nak tau best ke tak.Hakikatnya tak best dan sakit dada jek.(sila jangan ikut contoh buruk ni)

4. Dah berapa lama berblogging?
         Kalau nak ikutkan since tahun 1999 kot, siap buat website sendiri guna              geocities dan html. Tapi perkataan blog tu lebih sesuai jika menggunakan           aplikasi blogspot, makanya baru masuk 4 tahun.

5. Pengalaman yang paling tidak boleh korang lupakan.
          Pi Mekah dengan mak tunaikan Haji pada tahun 1994

6. Kalau diberi peluang untuk melancong..kat mana korang nak pergi 
    Sebabnyer?
          Nak pi Paris sebabnya aku nak shopping...hahah

7. Aktiviti sukan yang korang suka buat / join?
          Aku kaki bangkuler, tapi aku suka pi swimming even tak reti 

8.  Pelakon yang palinggg…pallliiinnnngggg korang nak jumpa sesangat?
          Skang ni Zul Ariffin..hhahha

9. Kalau korang diberi pilihan untuk memilih…korang nak jadi yang mana satu…
          a)      Artis AF..
          b)      Ustazah..
          c)      Lawyer..
          d)      Blogger..
          e)      Surirumah yang educated..
          f)       dan lain-lain..

          Pilih satu jerr tau…


10. Harapan korang sebagai seorang blogger?
        Harapan tak tinggi melangit, cukuplah kalau berjaya buat income indirectly. Tapi sasaran aku adalah berkongsi maklumat dan pengalaman.

11. Apa pendapat korang tentang blog kitewwwwwww…..miow…
          Not bad!!Teruskan usaha anda..good luck 
         
Ok, aku harap Siti Nordiana berpuashati dengan jawapan aku yang tak seberapa ni. Lama dah draft tapi tak menyempat2.



So the next 11 bloggers yang perlu join Liebster Award:












Kali ini aku senaraikan 11 soalan juga kepada mereka yang berjaya aku 
pilih. Hehehe

1. Apa impian dalam hidup?

2. Mengapa anda suka berblogging?

3. Siapa yang menggalakkan anda berblogging?

4. Apa manfaat yang anda dapat dengan berblogging?

5. Apa pandangan anda mengenai blog saya?

6. Senaraikan 2 perkara yang anda mahu orang tahu mengenai anda?

7. Senaraikan 2 perkara positif dalam hidup anda untuk dijadikan contoh 
    kepada orang lain. (masuk bakul skit)

8. Anda suka makan/melancong?

9. Tempat makan/pelancongan mana yang anda suka?

10. Kenangan yang tidak dapat dilupakan dalam masa terdekat.

11. Anda rasa diri anda hebat?

Luv you muchoss...muahss

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...