Check This Out Babe!

Wednesday 20 July 2011

Konichiwa Arigato Sayonara...

Morning everybody...
Perut dah kenyang hati pun senang.Takde maknanya, sekarang perut aku dah lapar balik.Mungkin sebab makan roti canai sekeping dengan teh tarik.Kuat melantak juga aku ni rupanya.

Aku tak sabar nak balik kampung jumpa emak ni. Teringat kartun Atashinci, Si Emak ni rajin mengemas,memasak,membasuh dan menguruskan keluarga dengan tekun dan sabar. Teringat emak aku di kampung, dia seorang yang rajin buat kerja rumah.Anak perempuan dia ni sorang yang pemalas.Ehehehhe..maklumlah anak manja and anak emak.

Tapi sejak aku dah kahwin, terpaksa rajinkan diri buat kerja rumah.Segala-galanya aku kena buat sendiri dan membebel kat hubby and babies.Aku dah jadi emak.Tapi aku salute dengan mak aku yang buat kerja tanpa membebel dan merungut.Dia tahu tanggungjawab dia sebagai isteri dan emak.Dia memang surirumahtangga yang berjaya.Aku surikerjaya sebab terpaksa bekerja.Belajar tinggi-tinggi kenalah kerja cari duit, kalau tidak aku tak boleh nak bantu si suami dan SHOPPING.

Aku dapat tahu durian sudah gugur ke bumi.Yeay!!Tak sabar nak makan durian (sebenarnya dah lama sangat aku tak makan durian sebab aku makan durian tertentu je).Di kampungku memang banyak pokok durian, tapi kebanyakkannya kurang berbuah, mungkin pokok tu dah tua dan takde orang nak KERJAKAN dia.Merajuk kot. Aku makan durian satu pokok je, sampai aku gelarkan itu POKOK ADIK (sebab durian dari pokok tu je aku nak).Sorry aku tak akan bawa balik durian naik kereta sebab bau dia BUSUK.Sesiapa nak merasa durian, boleh datang ke kampung aku (ajak-ajak ayam...).


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...