Check This Out Babe!

Thursday 26 July 2012

Si Kembar Buat Hal

Assalamualaikum

Aku rasa dah 2-3 malam twins buat perangai.Memula si kakak jam 3 pagi bangun menangis tak hingat dunia, tapi pejam mata. Ini mesti mimpi..tah mimpi kena kejar kucing ke lipas ke. Masalahnya masa tu di rumah mertua aku.Kalau dia nangis satu rumah banglo tu dengar,pasti sepupu sepapat dengar dan terganggu tidurnya. Malam itu kami berbuka di Dengkil rumah sepupu, so balik lewat malam anggaran jam 10 dan kakak taknak balik rumah menangis-nangis sebab nak berjalan dan berjalan dan bermain. Adatlah kalau ada anak kecil.Memang mentoca mental dan fizikal.As parents kita perlu sabar...kadang-kadang memang tak sabar sebab kita nak lena diulit mimpi.

Kakak menangis hampir 1 jam, aku pun pening dan dia asyik panggil Papa...Of course nak Papa pujuk.Aku fikir bulan puasa mana ada hantu..ini bulan Ramadhan..suma hantu kena ikat.Apa yang Mairah mimpi agaknya. Masuk buai taknak..penat berenjut.Akhirnya bawak ke sahur. Waduh Atuk pun terkejut kakak bangun awal pagi, tiba-tiba Mairah tertido atas kerusi sebelah Atuk..


Malam esoknya buat hal lagi..kali ni jam 1 pagi, memang pengsan dan pening kami.Meragam tak sudah..semua ayat dah dibaca. Akhirnya Papa tegur..u tak bagi dia susu jam 12 malam, sebab tu dia meragam..aduiii..yeler..maybe dia haus dalam tidur.Banyak sangat main dalam mimpi.Aku ingat bila dah nak masuk 2 tahun dia dah tak mengamuk susu time memalam.Lain budak lain ragamnya..

6 comments:

  1. mcm2 ragam budak2 nih....kadang2 boleh sampai migrain kita dibuatnya

    ReplyDelete
  2. SAMA LA ANAK SAYA PUN.. BAGI SUSU TERUS NYENYAK.. SAMPAI TAKNAK BF DAH.. :)

    ReplyDelete
  3. betul kan.. bila dorang meragam memang sangat2 memeningkan kepala :)

    pssst: jus monave tu sesuai ke untuk baby umo 10 bulan.. kalau ok nak cepat2 je beli dengan harapan my twins cepat sembuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole..kalau 10 months bagi ikut sukatan ubat biasa yg doktor bg..2.5ml, pagi dan malam

      Delete
    2. thank ye atas info ni.. nanti saya cuba

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...