Check This Out Babe!

Friday 5 October 2012

Untuk Pedoman Orang Islam Malaysia



Assalamualaikum

Betapa pentingnya kita menjaga makanan halal kerana ia akan menjadi darah daging kita.Memang kadang kala mengelirukan kerana sumber bahan mentah or masakan itu mengikut syariat agama Islam atau tidak.
Aku memang akui sekarang ini ramai anak Melayu Islam yang tidak sensitif dengan kehidupan Islam sebenar.Pelbagai kes rogol,mat rempit,pelacur,lesbian etc itu semua berpunca daripada makanan yang masuk dalam badan.Semoga keluarga kita terhidar dari perkara tidak baik.

Aku mendapat email dari rakan-rakanku tentang Old Town, sama-samalah kita renung-renungkan.


 Mungkin ramai lagi kalangan rakyat Malaysia terutamanya yang beragama Islam tidak menyedari bahawa restoran kopitiam yang menggunakan nama Old Town White Coffee sebenarnya dimiliki oleh manusia durjana yang menghina Islam ketika kemarahan umat Islam sedang memuncak di kala timbulnya video di dalam web Youtube iaitu Innocence of Muslims.

Ini perkara yang perlu disebar luaskan oleh setiap lapisan umat Islam di negara Malaysia ini khususnya. Jangan pentingkan soal makan ataupun tak hebatlah tak lepak kat Old Town. Persetankan semua itu.

Ini soal individu yang kurang ajar mempersendakan umat Islam dan tidak reti respect kepada agama lain. Malaysia sudah 55 tahun mencapai kemerdekaan dan rakyat hidup harmoni serta tiada masalah antara kaum. Tetapi makhluk biadap ini cuba mencetuskan suasana kurang enak di kalangan rakyat yang berbilang kaum di sini.

Semalam, si Pengerusi DAP Perak ni sengaja menimbulkan spekulasi yang kurang enak berhubung isu halal di Malaysia. Lihat di bawah, pendebatan antara Saudara Ketua Penerangan Pergerakan Pemuda PJU, Armand dan Ngeh Koo Ham biadap. 


Apa punya baghal pemimpin yang dimiliki oleh DAP ni. Langsung takda sense untuk menjaga sensitiviti umat Islam. Soal hukum halal dan haram bukan saja di Malaysia tetapi seluruh dunia mengambil serius akan soal ini.

Dunia juga hari ini turut mengakui bahawa produk makanan halal sudah menjadi trending bisnes dunia untuk mendapat tempat di kalangan umat Islam bahkan bangsa lain di seluruh dunia mengakui produk halal terbukti bersih dan mengikuti segala piawaian yang ditetapkan.

Malaysia juga merupakan antara negara yang terpenting di dunia, di mana kebanyakkan produk-produk makanan dari seluruh dunia menggunakan perkhidmatan agensi kerajaan Malaysia untuk mengesahkan status halal tersebut.

sumber:email dari sahabat

p/s:Memang Boss ada bagitau Old Town tu sapa punya..boss saya orang Ipoh

2 comments:

  1. oh...sib baik tak pernah pergi old town

    ReplyDelete
  2. nasib baik jugak...tak tahu nape rasa...xnk pergi sana...

    baca ni jugak
    http://anisa-mylife.blogspot.com/2012/10/whatchuwant-is-back-with-big-surprises.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...