Check This Out Babe!

Wednesday 9 July 2014

Tak Perlu Sentap Bila Kalah

Assalamualaikum

Rilex brader kalau Brazil kalah dengan German pagi tadi 7-1 weh!! Tak perlu nak sentap pun kalau kita big fan sekalipun. FIFA 2014 ni sekadar suka-suka jek..heheh yang pasti ada yang kalah dan ada yang menang dalam perlawanan.

Kenkawan aku kata, ada yang sentap kat facebook bila mana orang yang tak pernah cerita pasal bola tetiba up kat status pasal bola. Rilex and chills.. ni semua permainan duniawi jek.Tak perlu nak sentap-sentap pun sebab Brazil kalah..kerana pertahanan yang lemah...Mana Neymar?Alahai...dik.Baik kita fikirkan nasib di Gaza sekarang ni.

Aku sangat sedih kerana Gaza diserang oleh Israel laknatullah..Sebak dada bila melihat ramai mayat kanak-kanak bergelimpangan.Kadang fikir kita yang tak mampu bantu ni setakat doa je buat umat Islam di sana..Sedih sangat, bila melihat anak-anak kecil menangis kesakitan, kelaparan..Mengapa perkara ni kita tak sentap?

Ya Allah selamatkanlah umat Islam di Gaza..syurga pasti buat mereka kerana syahid..Apa yang perlu kita buat doa sahaja, kerana itu yang kita mampu laksanakan. Aku sebenarnya tengok banyak gambar di facebook, ramai kanak-kanak menjadi mangsa kekejaman Yahudi ni. Aku rasa kalau Hitler ada zaman ni, Yahudi memang dah pupus kot. Betul apa prinsip Hitler bahawa Yahudi ni bakal menjahanamkan dunia. Terbaca dalam satu laman bicaramuslim.com


'Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu. 
Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.
Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua…bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau…
Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir…
Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy 
Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi'



Tak tertahan di dada bila melihat mayat kanak-kanak bergelimpangan, bayangkanlah sekarang ini bulan Ramadhan, bagaimana mereka tabah untuk berpuasa dan berjuang untuk hidup. Kita di Malaysia sibuk nak buat persiapan raya, makan buffet di hotel mewah. Masa ni aku rasa amat hiba dan berfikir ada manusia lain yang lebih susah nak survive hidup.


Source: Google

2 comments:

  1. nanges tengok gambar2 ni semua kat fb.. siyes.. sayu hati.... Ya Allah lindungi lah mereka dan kami semua..aminn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih kan..moga di dalam golongan para syurga

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...