Check This Out Babe!

Friday 20 October 2017

Kulit Kering dan Kulit Yang Kering (Dry Skin vs Hydrated Skin)

Dry skin vs Hydrated Skin.

Ada beza tak dua nie? 

Dry skin atau kulit kering/menggelupas penyebab cepatnya muncul garis-garis halus, tampak tua sebelum usia, kulit akan nampak penat tak bermaya. Kulit macam nie jarang yang berjerawat teruk.Biasanya jika kita analisa kulit kering ni tidaklah ketara merah dan sensitif kerana sesetengah orang jeragat nampak dan bintik hitam.Kulit kering ketara wrinkles di bahagian tepi mata, tepi bibir dan pipi.

Hydrated skin atau kulit yang kering(sometimes kulit yang sangat berminyak)  kerana lapisan dalam kulit dah "terhydrate"teruk, kebiasannya berlaku pada pengguna "peeling product". Lapisan dalam kulit dah terhydrate penyebab kulit bertindak self protected dengan merembes keluar minyak. Kulit berminyak punca munculnya jerawat.Namun ada sesetengah orang kulit menjadi sensitif kemerahan dan gatal.Maka jerawat tetap keluar samada kecil atau besar.Jangan picit pula nanti semakin teruk.Nak repair semula makan masa tan tabahlah ye.

Macam mane nak rawat masalah macam nie. Di tekankan penggunaan Moisturizer atau Pelembap yang sesuai sangat-sangat penting.Selain amalkan minum air mencukupi dan pemakanan yang sihat, penggunaan pelembap sangat dititikberatkan.

Penting untuk dapatkan mositurizer yang sesuai & secukupnya untuk kulit kita. Penting untuk dapatkan product yang membantu memberi extra moist pada kulit. Boley tambah penggunaan supplement untuk skin yg sesuai, tanpa ketepikan penggunaan asas untuk kulit.











Mary Kay ada pelbagai range product mengikut kesesuaian peringkat umur malah penambahbaikan pada kulit. Jangan segan silu untuk hubungi saya email mawarbiruairlaut@gmail.com


😉





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...