Check This Out Babe!

Thursday 14 July 2011

Face Mask

Semenjak aku sibuk menjaga si kembar ni, nak buat facial or bertopeng muka pun tak sempat.Muka aku pun dah berserabut dan tak larat nak tengok dah.Suddenly bila baca blog Skema itu HOT teringin nak mencari mask.As her suggestion mask brand Ceutical looks ok for her, i would like to try it one.Nanti bila aku dah order and try, aku akan share dengan u all ok.
Sekarang ni aku lebih suka produk berasaskan tumbuh-tumbuhan and AGAINST ANIMAL TESTING.
By the way, zaman kegemilangan muda remaja dulu start dari sekolah rendah aku pengguna sejati Hazeline Snow.Time tu sebab ikut mak aku guna,kulit muka aku pun licin macam telur dikupas (perasan sendiri sekejap). Tapi bila aku dapat tahu produk tu ada lemak hairan yang tak HALAL, aku terus stop.Tak pasti betul atau tak, tapi memang aku terus stop guna.Mak aku pun pernah kata, kulit memang cantik kalau guna lemak P*&, sebab kawan-kawan Chinese dia kata.Aku pun tidak dapat pastikan samada myth tu betul atau tidak.
Dulu semasa aku di rumah, time takde kerja aku rajin memarut timun then jadikan mask di muka.Maklumlah petua orang tua-tua, tapi memang elok dan menjadi.Kulit andapasti licin dan bersih.
Muka aku start keluar jerawat bila tinggal di bandar.Aku orang kampung jadi kategori udara kampung bersihlah.Since aku belajar di universiti, maybe sebab kurang tidur,makan pun tak terjaga, stress dan paling utama..udara bandar kotor banyak habuk.POp POP..jerawat keluar banyak. Namun barangkali sebab hormon dalaman yang menyebabkan jerawat keluar. Aku terfikir kenapa time sekolah takde jerawat, tapi time dewasa, belajar di universiti keluar banyak jerawat.Adakah sebab GATAL?Heheh..gatal nak berboifren kot.Wawawawa..
Sejak dewasa macam-macam produk aku guna, local produk macam Sirna Sari, Citra Ayu, De' Wajah, sebut je apa, hampir semua aku cuba, sebab akak angkat aku kerja kat salon (port lepak aku sambil tolong dia business).Finally i got bad skins..teruk gak..jadi sensitif dan nipis..maybe sebab banyak hidrokinon (betul ke aku eja dalam bahasa melayu).Menyesal tak sudah..mula-mula kulit muka memang cantik..then jadi makin teruk.Maka, until now ada kesan produk tu lagi.Mungkin kerana dah banyak sangat toksik dalam kulit muka instead of imbalance hormon.Tapi produk-produk tu ada juga yang sesuai untuk orang lain, bergantung pada kulit juga, kalau serasi just proceed.Not my intention untuk menjatuhkan business orang ya.So sekarang ni aku pengguna 'KEDAI BADAN=BODY SHOP' yang berasaskan tumbuh-tumbuhan.So far produk ni ok juga. Aku sekarang ni menggunakan Moisture White Shiso, so far memang ok, kulit muka akan rasa soft dan scar jerawat pudar.Memandangkan produk BODY SHOP ni agak perlahan keberkesanannya, lebih baik banyak bersabar.
Moisture White Shiso Whitening Moisture Milk
Moisture White Foaming Facial Wash



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...