Check This Out Babe!

Wednesday 27 July 2011

Maid oh Maid!

Assalamualaikum

Petang semalam aku balik kerja dengan biras aku (hubby adik ipar) memandangkan kami satu jabatan dan office pun dekat-dekat, aku menumpang dia balik ke rumah. Sekarang ni aku tinggal dengan mertua memandangkan aku hadapi masalah maid.Manalah maid ni tak sampai-sampai.Dulu agen tu kata tunggu Mesia sign MOA dengan Indon, then tunggu MOA settle, then tengah usahakan and then dalam tempoh seminggu maid akan dibawa medical check up.
Kalau aku telefon agen tu paksa-paksa and bebel-bebel pasti dia kata aku ni banyak bunyi.Walhal dah 2 bulan aku menunggu.Dulu kata dalam tempoh 2 minggu akan bawa mausk maid.Letih menunggu, aku dah bayar dia RM3,500 as pendahuluan.Bukan murah nak dapatkan maid.Ada sesiapa yang nak jadi maid tak?Orang local pasti demand gaji mahal dan tak ada kelas jadi pembantu rumah.Kesian twins mama, takde orang nak jaga babies.
Aku terkpasa tinggal dengan mertua dan adik ipar aku.By the way,kami masing-masing ada rumah sendiri tapi sebab tak percaya maid 100% kena ada orang tua pantau jaga babies.

Petang semalam aku sampai rumah,tiba-tiba adik ipar aku bagitau.."Akak..pintu bilik terkunci, kene masuk bilik ikut bilik adik then toilet".Dahler penat balik kerja, ada je buat aku hangin. Rupanya maid kami (bayar share2) tutup pin bilik aku kuat then tak boleh dibuka.Aku pergi ke bilik dan memang tak boleh gerak langsung selak pintu tu. Aku fikir ambil kad kredit yang tak pakai, cuba adjust selak tu.Tapi tak kuat, nasib baik adik ipar lelaki ada, dia yang buatkan.Hati aku dah panas dah..twins pun merengek-merengek nak mama..'Mana mama larat dukung dua orang,dua-dua dah sama besar'.

Ini lah perangai maid, aku tegur dia, then nak salahkan baby itu ini..B**** punya maid.Patutlah jadi maid..Maid ni kasar orangnya, hampir semua harta dalam rumah rosak.Switch kipas tak boleh tekan, tingkap rumah rosak,yang aku hangin periuk VISION yang aku beli untuk mertua aku retak dan aku punya PECAH.Dah pecah tak nak mengaku pula, senyap-senyap buang dalam tong sampah.Kekantoian berlaku bila aku nak guna periuk tu,mak aku bagitau ada dengar barang pecah.Tapi dia kata.."TAK ADA APA-APAlAH NEK'. Rasa nak lempang pun ada.Tapi terpaksa bersabar sebab dia jaga kembar aku.Karang terkehel dan terjatuh lembam sana sini anak-anak aku..Kesian kembar. Tak sabar rasanya nak hantar balik budak maid ni.Cepatlah maid baru sampai....

2 comments:

  1. kalau cerite pasal maid memang risau... tu ade orang tua nak pantau..pon macam2 hal.. kalau nak tinggalkan kat umah jage anak sendiri lagi lar tak tau ape ceritenyer nanti.. *sigh

    ReplyDelete
  2. betul tu aty,apapun nasib..if dapat maid ok..bersyukur..i risau gak maid yg akan datang ni, boleh ke jaga my twins

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...